Model R Profi: Modele
Model R Profi
Przyczepy samozbierające
Lely Tigo R Profi
Duże hodowle, a także firmy usługowe muszą polegać na dużej wydajności i niezawodności, aby móc zbierać wymagane ilości paszy. Przyczepy samozbierające Lely Tigo R Profi zostały zaprojektowanie z myślą o właśnie takich okolicznościach. Modele R Profi charakteryzują się dużą szybkością i wydajnością, zaś niezrównana jakość cięcia pozwala uzyskać najlepsze pasze.
Optymalne doprowadzanie dzięki siedmiorzędowemu podbieraczowi
Bezkrzywkowy podbieracz modeli R Profi posiada 7 rzędów palców z zębami rozmieszczonymi co 54 mm. Ten niewymagający konserwacji podbieracz zapewnia stały, czysty przepływ materiału dzięki doskonałemu dopasowaniu prędkości obrotowej do prędkości rotora tnącego.
Jakość cięcia
Zespół tnący Tigo R Profi można załączać w dwóch grupach – posiada on 40 noży. W rezultacie można uzyskać minimalną długość cięcia równą 37 mm. Szerokie krawędzie zębów rotora wraz z nożami zapewniają wysoce precyzyjne cięcie. Noże są również indywidualnie zabezpieczone sprężynami zwalniającymi.
Zanurzony w oleju napęd rotora tnącego
Rotor tnący jest napędzany bezpośrednio przez zanurzony w oleju napęd. Bezpośredni napęd ma korzystny wpływ na jakość cięcia, a także oznacza minimalne straty mocy napędowej. Sprzęgło zabezpiecza napęd przed przeciążeniem. Ten niewymagający konserwacji napęd gwarantuje wieloletnią eksploatację przy ograniczonych do minimum kosztach bieżących.
Konstrukcja nadwozia
Solidne, stalowe nadwozie posiada składaną nadbudowę. Nadwozie wyposażone jest również w zaczepione u góry linki, które wyznaczają granice przestrzeni ładunkowej i zapobiegają rozsypywaniu się materiału. Proste boki przyspieszają rozładunek i zapobiegają tworzeniu się zatorów.
Automatyczny system ładowania
Automatyczny system ładowania zapewnia optymalny załadunek przyczepy, dzięki czemu każdy przejazd może zostać wykorzystany do maksimum. Rotor tnący wypycha materiał w górę do momentu gdy umieszczony w dachu czujnik nie odczyta pożądanego nacisku. Następnie podłoga małymi skokami przemieszcza ładunek w tył do momentu gdy umieszczony z tyłu drugi czujnik nie wykryje, że w przyczepie znalazła się maksymalna ilość ładunku.