Model R: Modele
Model R
Lely Tigo R
Oferowane w asortymencie Tigo modele podstawowe przyczep samozbierających z rotorami tnącymi bazują na większych przyczepach R Profi. Po wybraniu optymalnego połączenia najważniejszych cech tych gigantów udało się opracować asortyment przyczep oferujących większą pojemność dla postępowych hodowców. Niepowtarzalny rotor Tigo gwarantuje wydajne cięcie i napełnianie, zaś bezkrzywkowy podbieracz zdecydowanie ogranicza potrzebę konserwacji.
Optymalne przepływy dzięki pięciorzędowemu podbieraczowi
Bezkrzywkowy podbieracz przyczep serii R posiada 5 rzędów palców z zębami rozmieszczonymi co 54 mm. Ten niewymagający konserwacji podbieracz zapewnia stały, czysty przepływ materiału dzięki doskonałemu dopasowaniu prędkości obrotowej do prędkości rotora tnącego.
Jakość cięcia
Zespół tnący Tigo R można załączać w dwóch grupach – posiada on 31 noży. W rezultacie można uzyskać minimalną długość cięcia równą 45 mm. Szerokie krawędzie zębów rotora wraz z nożami zapewniają wysoce precyzyjne cięcie. Noże są również indywidualnie zabezpieczone sprężynami zwalniającymi.
Przekładniowy napęd rotora
Rotor tnący napędzany jest przez przekładnie – bez żadnych łańcuchów. Stalowa obudowa napędu umożliwia łączenie z rotorem ostatniego, największego koła zębatego. Bezpośrednie przełożenie jest bardzo stabilne, a minimalna prężność linii napędowej zapewnia optymalny przebieg cięcia. Napęd smarowany jest smarem i nie wymaga konserwacji. Sprzęgło zabezpiecza napęd przed przeciążeniem. Napędy te gwarantują wieloletnią eksploatację, a jednocześnie wymagają konserwacji w bardzo ograniczonym zakresie.
Wygodne i stabilne podwozie
Stabilna, wyposażona w resory paraboliczne oś typu tandem w większości zastosowań oferuje maksymalny komfort i stabilność. Jeżeli będzie to wymagane, przyczepa może zostać wyposażona w podwozie 14-tonowe, które można wyposażać w opony 620/40 R22,5 w celu zminimalizowania uszkodzeń darni.
Opcje – skrętna oś tylna
Skrętna oś tylna (opcjonalna) jest lepszym rozwiązaniem w przypadku darni, a ponadto pozwala ograniczyć zużycie opon na twardym podłożu. Skrętna oś tylna może zostać wyposażona w blokadę hydrauliczną, a także obsługujący cztery koła układ hamulcowy.